Saturday, November 28, 2009

12 TAHUN...KEHIDUPAN YG MGKIN GELAP BGI DRIKU...

tiada ape yg perlu aku pktekan,tiada ape yg perlu aku ucapkn...skrg ini aku smkin mrsakn kgelapn tersebut..mgkin tiada siapa yg akn hadir di hri aku disatukn...saudara mara ku mgkin tidk akn mgenli aku lg,bkn slh mereka ttpi slh diriku sndri..aku sedar siapa aku..insan yg kdg2 suke myendiri dri ksibukan dunia...mtlmat hidupku adlh utk mwujudkn genrsi dri drah dging ku yg bpegang teguh dgn al-Quran dan Sunnah dn aku akn mnamatkn sikap keturnan ku yg trdahulu...kdg2 aku perlu btrima ksh kpada mak dn ayhku..kerna mereka aku dpt mlihat dunia ini...mgkn tiada siapa yg mgkn fhm dri luahan htiku ini,kerana khidupan mereka lbh bhgia driku...kdg2 aku tsnyum ketika bsma sma dgn shbt ku,nmun diseblik senyuman itu tersimpan seribu kepritan yg telh aku lalui...smpai bila aku akn jd bgini???? aku ttnya-tnya msh adkh sinar dlm hidup aku yg kian muram...nmun,diseblik kumuraman tersebut,aku bsyukur kpd Allah Taala kerana msh myyngi aku dn mgkn diberi pluang kpd ku utk mgubah kturunan ku..nmun,mgknkah itu akn mjdi knytaan dlm tmpoh 12 thun ker hdpan..aku tidk mhu diknli dn aku tidk mhu mcri publisiti,ape yg aku hrpkan adlh aku akn mjd slh seorg yg bjye mlhirkn kturunn yg bpgang dgn ajran ALLAH Taala...ms bjlan bgaikn khidupan,tiap ms aku mmkirkn akn ape yg blaku 12 thun yg akn dtg...adkh aku akn diknli atau sekdar mgnli ktika jasad ku bnyawa..ade msenye aku cerminkn dri aku dhulu utk mlhirkn kturunn ku dri kturunn yg bek2..kdg2 aku ttny tny,jhat sgt diriku ini?? smkin hri smkin aku rse ttkan dgn pmainan dunia..nmun,mgenali ALLAH dpt mnbulkn rse bsyukur aku thdpNYA..dn mgkn disebbkn nkmtNYA aku msh mmpu bdiri shgga hri ini krana IA lg maha mgetahui akn ape yg tjdi thdp mse depanku...YA ALLAH ampunkn la dosa hambaMU ini dn berikn ptunjuk kpd ku agr sgla ape yg aku hjtkn tcpai...

No comments:

Post a Comment